הפתרון שמשנה את כללי המשחק: טיפול חדשני בבעיות איטיות והשבתת מערכות

מאמר שפורסם במגזין “רשויות” – 05/02/24

שיפור ביצועים במסדי נתונים, באפליקציות ארגוניות ובשרתי ווב, מסייע לארגונים ולחברות להפוך ליעילים ולרווחיים יותר. מערכת AimBetter של חברת ״רילטק״ היא טכנולוגיה חכמה ופרו אקטיבית, שבאופן שוטף מתריעה מראש על כל בעיה, מזהה אוטומטית את מקורה וממליצה על אופציות לתיקון – כל זאת בדשבורד דינמי וזמין -ובכך מעניקה שקיפות מלאה ללקוח. התוצאה? הפחתת תקלות והשבתות למינימוםשיפור ביצועים במסדי נתונים, באפליקציות ארגוניות ובשרתי ווב, מסייע לארגונים ולחברות להפוך ליעילים ולרווחיים יותר. מערכת AimBetter של חברת ״רילטק״ היא טכנולוגיה חכמה ופרו אקטיבית, שבאופן שוטף מתריעה מראש על כל בעיה, מזהה אוטומטית את מקורה וממליצה על אופציות לתיקון – כל זאת בדשבורד דינמי וזמין -ובכך מעניקה שקיפות מלאה ללקוח. התוצאה? הפחתת תקלות והשבתות למינימום

בעידן הטכנולוגיה המתקדמת, שיפור ביצועים במסדי נתונים הוא מפתח משמעותי להצלחה ארגונית. יותר ויותר חברות וארגונים מתמודדים עם ריבוי משימות, עם עומסי עבודה ועם כמויות עצומות של נתונים, ונוצר צורך בטכנולוגיה חכמה, המאפשרת שיפור מתמיד של ביצועים ומיזעור כמות התקלות והיקפן. מערכת AimBetter, שפותחה על ידי חברת ״רילטק״, עונה בדיוק על הצורך הזה: המערכת מבצעת ניטור מעמיק של שכבת בסיס הנתונים, וכן של מערכות ההפעלה ורכיבי החומרה השונים. הניטור מוביל לזיהוי של תקלות במהירות שיא – ולתיקונן. השימוש במערכת בזמן אמת מאפשר לחברות ולארגונים העושים בה שימוש לשפר את ביצועיהם העסקיים, ולשמור על סביבת עבודה יציבה, אמינה ורגועה.


אחד הארגונים האלה הוא תאגיד ״מי שבע״, שאחראי על אספקת המים והביוב לערים באר שבע ואופקים. ״המערכת התפעולית שלנו בתאגיד משתמשת בפריוריטי – מערכת ניהול המרכזת את פעילות כל הארגון – מרמת רכש ומלאי ועד כוח אדם ותשתיות״, מספר רומן אולייניק, מנהל מערכות מידע בתאגיד ״מי שבע״. ״זה בעצם בסיס הנתונים הכי גדול שיש לנו. הבעיה היא שהמון תהליכים ופרוצדורות במערכת הזו עבדו מאוד מאוד לאט או ממש נתקעו וכך היינו מגיעים להשבתות. חיפשנו חברת לניהול מסד נתונים שתתן לנו מענה לבעיות וככה הגענו ל׳רילטק׳ ולמערכת AimBetter״.


מה היתרון הכי גדול של המערכת מבחינתך?
״זו מערכת פרו אקטיבית. היא לא רק מגיבה על בעיות אלא מתריעה מראש על כל בעיה שעלולה להתרחש. המערכת יכולה להתריע ולהגיד לי: ׳משהו לא עובד במערכת חישוב הריבית במחלקת חשבונות׳. ואז אני מפעיל את אנשי רילטק – ובדרך כלל הם מתקשרים אליי לפני שאני מצלצל אליהם – והם יושבים ובודקים כל שלב ושלב בתהליך, מזהים את התקלה ומייעלים את העבודה. אם בעבר היו לי 14 השבתות לחודש, היום אני נמצא בממוצע על אפס השבתות בחודש. גם תהליך חישוב הריבית אצלנו בתאגיד עבר מהפך: התהליך הזה היה רץ פעם בשבוע, נמשך 48 שעות והרבה פעמים נתקע וגורם לתקלות. אחרי הטמעת מערכת AimBetter וטיפול ממוקד של הצוות באופטימיזציית החלק הבעייתי, זה ירד ל-4.5 שעות בלבד וכבר לא גורם לתקלות״.

חברת ״רילטק״, שהוקמה בשנת 2010 על ידי יהודה לסרי, מתמחה במתן פתרונות מתקדמים לשיפור ביצועים של מערכות מבוססות SQL Server \ ORACLE. כמומחים בעלי ניסיון רב, המכירים לעומק את כל צרכי בסיס הנתונים בארגון על כל מרכיביו השונים, החברה מפתחת פתרונות בינה עסקית המותאמים לצרכי הלקוח.

״AimBetter , בחזון שלה, רוצה לתת מענה לכל מה שגורם ללקוח לא לעבוד חלק״, אומר יהודה לסרי, מייסד החברה, ״מכל אירוע שקרה ללקוח, אנחנו לומדים ומנסים להבין האם אפשר לתת מענה בתחום שמפריע לו. בסופו של דבר, כשאנחנו מגיעים לעבודה בבוקר, אנחנו רוצים לתת מענה מדוייק ללקוחות שלנו, ולאפשר להם לבצע את עבודתם עם מינימום תקלות. במובן הזה, AimBetter מעניקה שקיפות ללקוח – הוא רואה איפה הבעיה ורואה את הטיפול בפועל וזה מייצר רף אמינות מאוד גבוה״.

למה בעצם להיעזר בחברה חיצונית לטיפול בבעיות במסד הנתונים אם אפשר לבחור בחברה המארחת שעליה פועלת תשתית התוכנה, כמו פריוריטי למשל?

יהודית רויזמן, מנהלת השיווק של החברה: ״חוץ ממערכת AimBetter, היתרון התחרותי והייחודיות של רילטק זו גם העובדה שאנחנו נותנים שירות למעל 700 לקוחות ויש לנו ניסיון עשיר עם מגוון מערכות, וזה הרבה יותר יעיל מאשר dba של חברה ספציפית. הצוות, שנעזר בנתוני האמת ובהמלצות האוטומטיות של המערכת, הוא מאוד מנוסה ומיומן ובזכות ההמלצות פותר בעיות במהירות, והשילוב בין הכלי החכם לשירות המדויק הוא מקור הכוח שלנו״.