סיפור לקוח: איך חברה מובילה בתחום השילוח הבינלאומי השיגה ייציבות במערכות התפעוליות המבוססות אורקל

פרטי הארגון

חברת פריץ (Fritz), מובילה את שרשרת האספקה בתחומי השילוח הבינלאומי והלוגיסטיקה כבר למעלה משלושים שנה. החברה מתמחה בתחומי היבוא, היצוא, עמילות המכס, שירות אחסנה וניהול לוגיסטי עם כ-700 עובדים הפרוסים בחמישה סניפים, בנמלי הארץ ובחמישה מרכזים לוגיסטיים מהצפון ועד הדרום, המשתרעים על שטח של 40 אלף מ”ר בקיסריה ובקריית גת ובסמיכות לצירי תנועה ראשיים. שירותי האחסון ושירותים מתקדמים הפועלים במודלים מגוונים ומותאמים לעמידה בסטנדרטים מגוונים של אחסון וניהול.
פעילות השילוח מתבצעת על ידי חברת פדקס (Fedex) העולמית המשמשת כסוכן של פריץ. באוגוסט 2022 החברה נרכשה על ידי שפיר הנדסה.
כתובת אתר האינטרנט של החברה: https://www.fritz.co.il

הפתרון

מערכת Aimbetter הישראלית מבית Ryltech, מספקת ניתור, ניתוח ובקרה של בסיסי נתונים ואפליקציות ארגוניות בזמן אמת. פתרון היברידי המשלב טכנולוגיה חכמה עם שירותי DBA מתקדמים הניתנים על ידי חברת Ryltech אשר פיתחה את הפתרון, המאפשר מיקסום של משאבי המחשוב העומדים לרשות הארגון והכול בתקציב נמוך.
יהודה לסרי הקים ב- Ryltech צוות אורקל ולפריץ הגיע אנדרי, אשר מהר מאוד “קפץ למים”, השקיע זמן רב בטיפול בסיטואציה המורכבת והצליח להביא את החברה למקום הרבה יותר יציב. הפעילות היזומה של צוות Ryltech, לצד ההתראות מהמערכת, מכסים את כל צרכי הלקוח.


האתגרים

התגברות על בעיות אשר ללא טיפול נכון רק הולכות ומצטברות לאורך זמן, תוך פגיעה בביצועים של מערכות תפעוליות ותחושה כללית של חוסר יציבות. בעבר, הבעיות לא טופלו ונגררו חודשים רבים, עד שפגעו בביצועים של המערכת התפעולית כמו גם בביצועים של מערכות BI שלא הצליחו לספק נתונים, מה שגרם לעיתים לצורך בעבודה בלילות ובשבתות.


בפן הטכני – החברה עובדת על Database של חברת Oracle שהגיע עם המערכת התפעולית וחוותה מספר בעיות כגון: תהליכי אתחול לא תקינים של ה-Database שגרמו לכך שהדוחות לא היו מסוגלים לרוץ וצצו תקלות שונות. במקביל, ה- Database כולל הגדרות רבות, אינדקסים וכן חוסר באינדקסים, הגורמים לאיטיות מסויימת, לנעילות של ה- Database ולחסימות של שאילתות אחרות, שגם הן בסופו של יום מייצרות איטיות במערכת. מדובר במערכת פרודקשן שמאוד קריטית בארגון וכל עוד זה לא טופל, אנשי מערכות המידע לא הצלחו לספק שירות טוב יותר, פנימה והחוצה, דבר שפגע בלקוחות.

התוצאות
ייעול העבודה ושיפור ביצועים עקב איתור וזיהוי בעיות פוטנציאליות לפני היווצרותן או בתחילת התהליך ופתרון בעיית איטיות במערכות.
“תהליך הגיבויים והשחזורים של ה- Database יצר לא מעט עיכובים ואנדרי, במהלך יזום, מול מנהל התשתיות שלנו, קיצר, ייעל ושיפר את כל התהליך של גיבויים ושחזורים בין שרתים, כך שכל הנושא הזה לא מהווה עבורנו בעיה יותר”, אומרת דנה לרנר, מנהלת BI ודאטה בחברת פריץ ומוסיפה: גם נושא האינדקסים על טבלאות יכול להוות בעיה, כשישנם אינדקסים מיותרים, הגורמים לאיטיות בכתיבה. גם כאן, הצוות של Ryltech מציע באופן יזום דרכים לשיפור. דומה אך שונה, במקרים שמזהים שאילתות שחוזרות על עצמן שהן איטיות וגוזלות זמן שלא מצדיק את כמות הדאטה שהן מחזירות, נעשית הרבה פעילות יזומה המשפרת את התוצאות בשטח”.


מסכמת דנה: “החוויה בעבודה עם Ryltech ומערכת Aimbetter מאוד טובה, אם זה בתהליכים היזומים מצידם לזיהוי מקור לבעיות ואם בתגובה לפניות שלנו. מתקיים שיתוף פעולה עם צוות התשתיות שלנו ועם ה- BI, שמוליד תוצאות טובות. היינו במקום מאוד לא יציב ועכשיו אנחנו מצליחים לייצר את היציבות הזאת שכל כך חשובה לנו. תקלות תמיד יהיו, אם זה תקלות שאנחנו מדווחים ואם מפניות יזומות שלהם, על דברים שהם רואים דרך המערכת, אבל בטיפול נכון אפשר לשנות ולשפר משמעותית. אני באופן אישי מאוד מרוצה מהצוות של Ryltech . כיף לעבוד איתם! הם זמינים, נגישים, נותנים תשובות מאוד מפורטות ומאוד ברורות, תמיד מסבירים, תמיד נעימים והכי חשוב – הם נותנים תחושה שהכל מטופל והכל בידיים טובות”.