מעשה בשמעון המנמ”ר והפתרון החכם של AimBetter מבית RYLTECH שהופך את חייו לקלים ויעילים יותר

שמעו סיפור על שמעון, מנמ”ר בחברת תקשורת גדולה, עם 300 עובדים, 120 משתמשי מערכות ERP ו- WMS ובסיסי נתונים MSSQL ו- Oracle (הסיפור מבוסס על ראיון אמיתי עם שם ותמונות להמחשה בלבד, עקב מדיניות הפרטיות של הלקוח). שמעון נעזר בשירותי חוץ של חברת ייעוץ DBA בנוסף למחלקת ה- IT של החברה.
שרתי החברה מנוהלים בענן (Hosting) ומעבר למערכות תוכנה, יש לחברה מסופונים.
שמעון הוא עובד מוערך ושותף בהתפתחות החברה. העובדים מעריצים אותו וההנהלה מפרגנת לו מאוד. באופן מפתיע, למרות התמודדות עם אין ספור אתגרים ומערכות אותן הוא מנהל במקביל, שגרת יומו רגועה למדי, ללא בעיות מיוחדות. וכל זאת הודות לשימוש במערכת AimBetter המבצעת ניטור מעמיק של שכבת בסיס הנתונים, מערכות ההפעלה ורכיבי החומרה השונים.

אז חשבנו שיהיה מעניין לערוך עמו ראיון קצר ולשמוע איך הוא מצליח לתפעל כך את שגרת יומו:

כיצד מערכת AimBetter עוזרת לך?

התחלנו לעבוד עם AimBetter לאחר איטיות מטורפת שחווינו במשך כשנתיים ומשהו. המערכת מציפה לי את המידע שהיה חשוך עד עכשיו. הוצאתם אותי מהאפלה, מהחוסר בהירות – לאור. עכשיו אני יודע להניח את האצבע בדיוק על הבעיה, נחסך לי חצי מהזמן והרבה כסף. כמנהל מערכות המידע האחראי על התפקוד המיטבי של המערכות בחברה, הביטחון שלי רב.


מה היה לפני?

לפני כן, כשחוויתי איטיות בשרת, היה לי חוסר ידע מוחלט במה שמתרחש. העובדים התלוננו ולאחר שהמפתח שלי השקיע 5-6 שעות עבודה, בהן לא הצליח לפתור את הבעיה, הוא אמר לי: “תפנה ל- DBA”. בין אם מדובר במערכות Oracle או SQL, זה מאוד לא נעים לא לקבל הכוונה, אלא רק תמונת מצב עם בעיות שונות ולא ממוקדות. לאחר מכן התקיים פינג פונג ביני לבינו, כשהוא מבצע משהו ומבקש ממני: “תבדוק איך עובדים עכשיו” … “תבדוק עכשיו”… “ועכשיו”?…

באופן מעשי, כולם רק מייעצים לך: בוא נחליף, בוא נבדוק ובינתיים אין לך ברירה, אתה מבצע אתחול לשרתים באמצע היום ועובד עם פלסטרים.

!עברתי משירות מגיב לשירות יוזם

פעם הייתי מתחבר לשרת, נכנס ל”תהליכים בביצוע” ומנסה להבין

.היום, אם יש איטיות, אני מקבל התראות. אני נכנס ורואה מייד את הבעיה ויודע בדיוק במה לטפל


היום אני מגיב לפני שהלקוחות שלי מתלוננים!

כמנמ”ר וכגורם מקצועי שמוביל את המחלקה אתה צריך לקבל החלטות

החלפנו מערכות, החלפנו סוויץ’, החלפנו רשת, שדרגנו את ה- Database ואת השרתים וכלום לא עזר.

כשארגון גדול לא עובד, העובדים מיואשים מהעבודה האיטית. אנשים אוהבים לעבוד מהר, אבל לוקח ימים שלמים לנסות לפתור את הבעיות. במקום לעלות על הפתרון במקרה, היום המערכת מציפה את המידע שעד עכשיו לא היה נגיש.

ל- AimBetter יש הרבה יתרונות חשובים, כמו  יכולת לזהות שאילתות שמפרות הקשחה של הרשאות (אכיפת אבטחת המידע) וכן שאילתות שלא הסתיימו בהצלחה, גם עקב בעיות בקוד, דבר שגורם לאובדן מידע. אבל הכי חשוב הוא שהיום אני יודע להפעיל את אנשי ה- DBA, את המפתח או את איש הסיסטם.

אחרי 3 חודשים עברנו את השלב הקשוח. היום אנחנו משקיעים בתקלות בין שעתיים לשלוש שעות בלבד בחודש.

AimBetter הוא כלי זמן אמת לזיהוי תקלות, שחוסך לי גם את הפניה לאנשי מקצוע. AimBetter מזהה עבורי את האירוע, אני יודע איך לטפל בו ויש לי שקט!

למי הכלי הכרחי?

מבחינתי הכלי הכרחי, נקודה! כל ארגון שמכבד את עצמו (ואני לא מדבר על Database  של 5-6 GB), שרוצה לחסוך כסף לארגון וזמן של העובדים שלו, חייב את המערכת של AimBetter אשר כוללת ליווי של מומחי DBA של MSSQL וOracle -. עבורם אין מושג כזה: “זה לא ב- Database”. הם רואים הכול, נותנים שירות מצויין ואתה מקבל את התוצרים 7X24 מהמערכת, ש- DBA לא מסוגל לתת. ולמרות כל זאת, מדובר בפתרון לא יקר, שזה יתרון נוסף וחשוב.

כמנמ”ר, הכלי מעולה לאיש IT – אם עד היום היו אומרים לו “יש איטיות” או “בבקשה תבדוק”, אז היום, במקום לשדרג שרתים, זיכרון, מעבד, להחליף סוויץ’ או לבצע Restart לשרת ובמקום להתעסק ב- sheets וב- Hands-On, אנחנו במחלקה מצמצמים משאבים משמעותית ומורידים זיכרון ומעבדים. כשיש בעיית עומס במשאבים, מיידית מקבלים התראה. אני מזהה אם זה נגרם משאילתה מעמיסה ומיד מעביר את התוכנית הבעייתית לטיפול. אם הבעיה לא נובעת מה- Database אלא ממשהו אחר כגון תוכנות אבטחה או אנטי וירוס, אני לא מקפיץ את ה- DBA והמערכת מנתחת מה רץ על השרת.

AimBetter מנתחת את סביבת שרתי ה-Database מרמת מערכת הפעלה, שרתי אפליקציה וה- IIS. בנוסף, המערכת מבצעת אוטומציה שמחברת את כל המקורות למידע שניתן לבסס עליו החלטות ותובנות: מדוע המערכות איטיות? מדוע יש נפילות תוכנה? בעיות קוד, ועוד. ניתן גם לזהות אובדן מידע מבעיות אפליקטיביות של יישום או שדרוגים.

מאחר והצוות של AimBetter בטוח באמינות המערכת, אין הכרח לעשות רישיון שנתי, ניתן לקחת אותה לחודש אחד ולבדוק את שירותי ה- DBA Oracle וה- SQL שלהם.