יהודה לסרי מנכ”ל קבוצת Ryltech – AimBetter במסר למנהלי חברות ובעלי מניות:

בעיות בזמינות מידע ומערכות, כמה זה עולה לנו ואיפה החשבונית?

רחוק מהעין רחוק מהלב, האמנם?
משפט המתאר במדויק את מה שקרה בשנים האחרונות עם התפתחות הטכנולוגיה, הענן, אפליקציות לניהול מידע, וכמובן כמות הדאטה שאנו מאחסנים. אם בעולם המוחשי כשיש לנו סתימה בצנרת מיד נתקשר לאיש מקצוע, בעולם השרתים ובעולם הוירטואלי לעומת זאת, המצב שונה. אנו לא רואים את הבעיה, למרות שאנו בהחלט מרגישים את הסימפטומים שלה וגם משלמים עליה בריבית. ההרגל הוא להתעלם מהסימפטומים ולשלם, להתנהגויות מהסוג הזה יש השפעה על המאזן שלכם. הנה הסבר קצר ומקצועי על התופעה המאתגרת ביותר של עולם ה- IT – בעיות ביצועים.

איפה הבעיה מתחילה?
התשובה מפתיעה, בעיקר בגלל טכנולוגיה שמתפתחת בלי הפסקה, שימוש גובר במערכות וירטואליות, אפליקציות, מערכות BI, ERP, ענן ועוד. כל אלו מקשים על מערכות אלו לתפקד בצורה אופטימלית.
אין לאף אחד היום הבטחה ל – 100% זמינות. רוב הבעיות נגרמות כתוצאה מתהליכים שרצים במקביל לתהליכים אחרים. לכן, אפילו פקודה פשוטה שמתעכבת עלולה ליצור תור של פקודות ועומס על המעבד, הדיסק או הזיכרון, מה שכבר גורם לבעיות איטיות. אם תכפילו את התרחיש הפשוט הזה באלפי תהליכים שרצים בשעה אחת, תבינו עד כמה העבודה של השרת נתונה להשתבשויות. דמיינו צומת באמצע כביש סואן, ובו רמזור מקולקל שרק מסמן אור אדום, מעכב את כל התנועה ויוצר פקק, גרוע מכך, נהגים בפקק בטוחים שיש אור אדום בגלל תקלה ברמזור וממתינים שעות בעוד הנהג ברכב הראשון פשוט נרדם באמצע הדרך, אם נטפל בו נקודתית כל התנועה תשתחרר.

יהודה לסרי

“זה לא גימיק, אנחנו נמדדים ביכולת שלנו לחסוך כסף ללקוחותינו על ידי טיפול מונע או יעיל ומהיר בתקלות. המנהלים צריכים להתעורר, כספם “נוזל” היום בשני כיוונים – הנזק התפעולי והוצאות הטיפול בתקלות – לנו יש פתרון.”


מי שחווה איטיות שיגיד , אני!
כנראה שכל מי שעבודתו תלויה במחשב חווה בעיית איטיות במהלך עבודתו, זה לא דבר שכיח. עם הזמן עברנו תהליך של נורמליזציה ביחס לאיטיות, למדנו להתעלם, אנו מתרגלים לעבודה איטית של המחשב שלנו אבל צריך לזכור שבמקביל התפוקה יורדת.

מסקר שערכה חברת FORRESTER עולה כי הזמן הממוצע לפתרון בעיות מהסוג הזה עולה על 24 שעות, מה שמוביל אותנו להמציא פתרונות מהירים העיקר שהעובדים לא התעצבנו, אז עושים “RESTART” או משלמים על עוד משאבים, האם זה פותר את הבעיה מהשורש? ובכן, לא. יהיו מצבים בהן יפתרו בעיות ארעיות, אבל ברוב המצבים הבעיה תחזור שוב ושוב כי אנו מטפלים בסימפטום “כאב הראש” אבל לא בגורם האמיתי. במקרה טוב, מנהל ה- IT שלכם יבצע בדיקות, יפנה לספקי שירותים, יתייעץ, יחפור אך גם המאמץ הזה מצדו עלול להסתיים בתסכול, משום שלא תמיד יש לו דרך להבין/ לפתור עד הסוף את הבעיה. זה המון זמן על בעיה קטנה ומעצבנת שמסתתרת לה.

היו ערים למתרחש, קחו דוגמה
חברה מאוד מוכרת בתחום הדנטל נתקלה בבעיה לא אופיינית – בכל פעם שהטכנאים רצו לצלם את במכונת ה- CT מעל ארבעה צילומים, האפליקציה הפיקה את התוצרים במשך 15 דקות. בזמן זה הפציינטים התבקשו להמתין בחוץ עד לתוצאות הבדיקה. במשך 7 שנים שלמות החברה לא מצאה את מקור הבעיה ודי התרגלה לעבוד באופן הזה. לאחר התקנה של מערכת AimBetter זוהתה התקלה. אנומליה שכקשה מאוד לזהות על ידי איש מקצוע, זה מצריך מיומנות רבה ותזמון מדויק.

הטיפול לקח שעה והתהליך החל לרוץ ב 0.4 שניות!. בחישוב עדין שעשינו, החבר’ה שם הפסידו מ- 2013 כ – 20 ימי עבודה בהמתנה. כמה כסף נחסך לכם כמעסיקים, כשאתם ערים ליכולת שלכם להתייעל ככה. אתם לא רק מונעים הפסד כספי משמעותי, אתם גם משפרים הון תפעולי, יותר לקוחות שניתן להספיק מדי יום.

מה עושים עם זה?
בעברית פשוטה,הפעלת איסוף ביצועים בזמן אמת, כלי ניטור וניתוח דאטה המאפשר בקרה זמינה.
גם אם יש לצדכם חברת חיצונית שמטפלת לכם במערכות המידע, הבקרה חייבת להיות שקופה לכם – אתם משלמים על זה. כיום יש פתרון פורץ דרך לקבל בקרה מדויקת ברמה הכי גבוהה, כך שבמקרה הצורך תוכלו לפתור תקלות במינימום מאמץ. ה- “חשבונית הנעלמת” לא צריכה להיות כזו יקרה, גם כשיש הוצאות בלתי תלויות. כאן נכנסת מערכת AimBetter, בדומה לדוחות ייצור האומדים תפוקה, דוח המנהלים שלנו מציג תמונה רחבה לצווארי הבקבוק במערכות שבעזרת מאמץ מהיר וממוקד יעבדו טוב יותר. ב- RYLTECH יש לנו ניסיון וכלים חדשניים ביותר שמאפשרים לכל מנכ”ל לאסוף ידע שיחסוך כסף – זה הנחבא תחת מעטה האיטיות – בפס הייצור, במחסנים, במחלקת הכספים, ברכש, בייצוא, בשירות הלקוחות, בקופות בסניפים ועוד.

מי שיחשף לפעילות של הקבוצה שלנו בשנים האחרונות יראה אילו חברות במשק הישראלי ובאירופה כבר התקדמו לשירותים שלנו. זו גאווה ענקית עבורנו לספק שירות לחברות שמאפשרות למשק להתקיים בעיתות שלום ומלחמה כמו Priority , פיקוד העורף, איחוד הצלה ו BREINKS.

אנחנו בתהליך של שינוי, יותר ויותר מנהלים מבינים שעליהם לטפל בשרתים כפי שהם מתחזקים חומרה אחרת כמו מכונות ייצור וכלי רכב של החברה, העיקר זו הבקרה. ניתן ליעל משמעותית הוצאות, זה אולי נשמע כמו סיסמה אבל זה לא גימיק. אנו נמדדים ביכולת שלנו לחסוך כסף ללקוחות ע”י טיפול מונע או יעיל ומהיר בתקלות. המנהלים צריכים להתעורר, הכסף שלהם היום נוזל בשני כיוונים, הנזק התפעולי של בעיות איטיות ונפילות, לצד העלויות הגבוהות של הטיפול, לנו יש פתרון.


הטבה לחברי ההתאחדות התעשיינים ומצטרפים חדשים